HOME επισκέψεις σελίδων : 136887
σχόλια:0 thateron@poteron.gr
 
διαβάστε απλοϊκή Πολιτική σκέψη
"γιατί πάμε κατά Διαόλου ρέ Παιδιά;"

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

Πως αρχίζει ο Πολιτισμός.
Δεν μας είναι δύσκολο, αναζητώντας την εμφάνιση του Πολίτη, της Πόλης, του Πολιτισμού, της Πολιτείας, του Πολιτεύματος και τελικά της Δημοκρατίας, μέσα από μια λογική εξήγηση που να έχει σαν βάση της την Κοινωνία των Οικογενειών, να φανταστούμε, ότι σε κάποιο χώρο κάποτε προκύπτει αρχικά μια μικρή Κοινωνία Οικογενειών, δηλαδή μερικές Οικογένειες που συνυπάρχουν και συνειδητά και αυτοβούλως συμμαχούν με σκοπό την εξασφάλιση και διευκόλυνση της ζωής των. Οικογένειες που από μερικές στην αρχή, γίνονται με τον χρόνο ας πούμε 50 ή 100. Αυτές οι Οικογένειες έχουν Κοινές εμπειρίες, γνώσεις και συνήθειες αφού έχουν Κοινό παρελθόν και παρόν, καθώς και παρόμοια σωματικά και πνευματικά και ψυχικά χαρακτηριστικά, καθόσον προέρχονται όλες από τις ίδιες λίγες αρχικές Οικογένειες. Στην αρχή κατοικούν σε ένα χωριό και στην συνέχεια αυξανόμενες δημιουργούν ας πούμε, 10 κοντινά χωριά, από 100 Οικογένειες σε κάθε χωριό. Αυτά τα χωριά είναι κτισμένα πλησίον των περιοχών γής που είχαν υπό τον έλεγχο και την εκμετάλλευση τους αυτές οι Οικογένειες. Και τα παραγόμενα από τις Οικογένειες κάθε χωριού προϊόντα και υπηρεσίες, κάλυπταν μερικώς και συμπληρωματικά και τις ανάγκες των Οικογενειών και των άλλων χωριών.

   

    Παράλληλα με τις άλλες τους δραστηριότητες έφτιαχναν και συντηρούσαν υποδομές όχι μόνο στα χωριά τους αλλά και μεταξύ των χωριών, όπως Κοινούς δρόμους και Κοινά σημεία που διευκόλυναν τις μεταξύ των συναντήσεις, είχαν Κοινές συνήθειες κλπ, ώστε να είναι εφικτή κάθε μορφής συναλλαγή μεταξύ των ανθρώπων των χωριών, για την αλληλοκάλυψη των αναγκών τους. Κάλυψη όλων των πιθανών αναγκών, που εξασφαλίζουν κατά το δυνατόν, την Επιβίωση τους. Επιβίωση που υποστηρίζεται από τους σκοπούς και τους στόχους της Κοινής ύπαρξης τους. Έτσι όλα αυτά μαζί τα χωριά, αποτελούσαν παράλληλα και μία Πόλη. Αυτή η Πόλη από την στιγμή που κάλυπτε όλες τις ανάγκες της Κοινωνίας, και ήταν ένας επαρκής στο σύνολο του τόπος, αυτόνομος και αυτάρκης με βάση τις ανάγκες, της Κοινωνίας, τότε με μία λέξη, αυτή η Πόλη ονομαζόταν και ονομάζεται χώρα, ή κράτος, ή Πολιτεία, δηλαδή χώρα των Πολιτών.

   

    Εννοείται βέβαια ότι θα την ονομάσουμε με καμάρι και χαρά αυτή την Πόλη Πολιτεία, με μιά απαραίτητη προϋπόθεση, ότι τον έλεγχο και την φροντίδα της, την είχαν και την έχουν από Κοινού όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που την απάρτιζαν, και που όλοι μαζί αποτελούσαν την Κοινωνία της, άνθρωποι με Κοινό παρελθόν και πολλά Κοινά χαρακτηριστικά γνώσεις και συνήθειες. νθρωποι που ονομάζονταν τότε, αλλά και σήμερα συνεχίζουν να ονομάζονται, όταν και όπου υπάρχουν με όμοιους όρους και συνθήκες, Πολίτες.

    Αν όμως το πάνω χέρι στην διοίκηση αυτού του επαρκή, αυτόνομου και αυτάρκη τόπου δεν το είχαν όλοι οι Πολίτες αλλά το είχε ένας βασιλιάς, τότε δεν θα είχαμε Πολιτεία αλλά Βασίλειο, όσο καλός και άξιος και ‘χαρισματικός’ και αν ήταν αυτός ο βασιλιάς, ακόμα και αν έκανε κάθε μέρα εκλογές για να τον εκλέγει ο λαός.

   

    Αλλιώς αν πάλι το πάνω χέρι στην διοίκηση του επαρκή, αυτόνομου και αυτάρκη τόπου δεν το είχαν όλοι οι Πολίτες αλλά το είχε ένας αυτοκράτορας, τότε δεν θα είχαμε Πολιτεία αλλά Αυτοκρατορία, όσο καλός και άξιος και ‘χαρισματικός’ και αν ήταν αυτός ο αυτοκράτορας ακόμα και αν έκανε κάθε μέρα εκλογές για να τον εκλέγει ο λαός.

   

    Ενώ αν το πάνω χέρι στην διοίκηση του επαρκή, αυτόνομου και αυτάρκη τόπου δεν το είχαν όλοι οι Πολίτες αλλά το είχαν κάποιοι λίγοι άνθρωποι, τότε δεν θα είχαμε πάλι Πολιτεία αλλά Ολιγαρχία, όσο καλοί και άξιοι και ‘χαρισματικοί’ και αν ήταν αυτοί οι ολιγάρχες ακόμα και αν έκαναν κάθε μέρα εκλογές για να τους εκλέγει ο λαός… και ούτω κάθε εξής. Στην Πολιτεία λοιπόν το πάνω χέρι το έχουν οι Πολίτες, δηλαδή στην Πολιτεία άρχουν οι Πολίτες και άρχουν αναλογικά, αλλά επειδή δεν υπάρχει λαός παρά μονάχα Πολίτες τότε έχει ο καθένας τους υπό την εξουσία του έναν μόνο Πολίτη, τον εαυτό του, και ταυτόχρονα έχει υπό τον έλεγχο του όλους τους άλλους. Αυτός ο τρόπος αρχής και ο αναγκαίος προς τούτο τρόπος ζωής των Πολιτών ονομάζεται Πολιτισμός.
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα  3

  Αντί προλόγου

 
σελίδα  5

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας.

 
σελίδα  6

  Οι προϋποθέσεις της Δημοκρατίας

 
σελίδα  8

  Σκοποί και λόγοι

 
σελίδα  9

  Το συμφέρον του δανειστή

 
σελίδα  13

  Λάθος επιλογές

 
σελίδα  14

  Αγροτική παραγωγή.

 
σελίδα  11

  Τράπεζες.

 
σελίδα  11

  Κακοπληρωτές.

 
σελίδα  13

  Εξαπάτηση του λαού.

 
σελίδα  14

  Τα Κοινά θέματα.

 
σελίδα  15

  Δημοκρατία.

 
σελίδα  16

  Δημοκρατία και Ελευθερία.

 
σελίδα  18

  Ο Πλούτος

 
σελίδα  20

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους.

 
σελίδα  21

  Πνευματική φτωχοποίηση.

 
σελίδα  24

  Ο Πολίτης.

 
σελίδα  25

  Οι Επενδύσεις.

 
σελίδα  26

  Η δύναμη της Δημοκρατίας.

 
σελίδα  27

  Η Δημοκρατία.

 
σελίδα  28

  Ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  31

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

 
σελίδα  32

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος.

 
σελίδα  35

  Πολιτισμός.

 
σελίδα  36

  Μη Πολιτισμός.

 
σελίδα  37

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός.

 
σελίδα  38

  Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  38

  Φύση και Πολιτισμός.

 
σελίδα  39

  Φύση και Οικογένεια.

 
σελίδα  40

  Η Πρώτη Επιστήμη.

 
σελίδα  41

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

 
σελίδα  42

  Η Κοινωνία.

 
σελίδα  43

  Πολιτισμός και Πολίτης.

 
σελίδα  43

  Το Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  44

  Ο Αρχικός Νόμος.

 
σελίδα  46

  Πάς μή Έλλην Βάρβαρος.

 
σελίδα  46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των Λαών.

 
σελίδα  52

  Κλιματική Αλλαγή, ένα αιώνιο Φυσικό γεγονός

 
σελίδα  52

  Το Νερό δεν Τελειώνει.

 
σελίδα  53

  Ηθική.

 
σελίδα  53

  Οι Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  61

  Παιδεία και Πολίτης.

 
σελίδα  62

  Ψυχή

 
σελίδα  57

  Παιδεία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  59

  Μη Παιδεία Κουλτούρα Νέοι.

 
σελίδα  60

  Κοινωνική Προδιάθεση.

 
σελίδα  63

  Κοινωνία και Υγεία.

 
σελίδα  64

  Πολιτισμός και Κοινωνία.

 
σελίδα  65

  Γνώσεις για Πολίτες.

 
σελίδα  66

  Διανομή Κερδών.

 
σελίδα  67

  Κοινωνία, Πολίτης, Νερό.

 
σελίδα  68

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  70

  ναρχη Πολιτεία.

 
σελίδα  71

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

 
σελίδα  75

  Μεταλλαγμένα, Τέλος της επιστήμης.

 
σελίδα  76

  Κουμμουνισμός, Καπιταλισμός.

 
σελίδα  80

  Αντιρρησίες Συνείδησης.

 
σελίδα  83

  Μηδενικά επιτόκια.

 
σελίδα  84

  Ο καλός ή λογικός πατέρας.

 
σελίδα  84

  Αποδοτική Μορφή Δουλείας.

 
σελίδα  86

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  87

  Πολίτες και Παιδεία.

 
σελίδα  88

  Το Πολίτευμα Πολιτεία.

 
σελίδα  91

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία.

 
σελίδα  94

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  94

  Ηθικός, Ηθική.

 
σελίδα  95

  Στρατηγικές Επικράτησης.

 
σελίδα  95

  Κατάλυση Πολιτισμού, Ανομία.

 
σελίδα  96

  Γενικά.

 
σελίδα  96

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας.

 
σελίδα  97

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία.

 
σελίδα  98

  Παιδεία.

 
σελίδα  100

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

 
σελίδα  102

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

 
σελίδα  105

  Μόρφωση.

 
σελίδα  105

  Ηθοποιός και Μόρφωση.

 
σελίδα  108

  Εκπαίδευση.

 
σελίδα  109

  Κοινωνική Οικονομία.

 
σελίδα  112

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

 
σελίδα  115

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  116

  Δημοκρατία και Πολίτες.

 
σελίδα  117

  Η ευθύνη των θυμάτων.

 
σελίδα  119

  Μόρφωση και Νέος.

 
σελίδα  128

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα.

 
σελίδα  128

  Ελευθερία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  130

  Ελευθερία και Δημοκρατία.

 
σελίδα  133

  Επενδύσεις και Κρατικά Κέρδη.

 
σελίδα  135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

 
σελίδα  136

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

 
σελίδα  137

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων.

 
σελίδα  140

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία.

 
σελίδα  141

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών.

 
σελίδα  143

  Πολιτιστική Κληρονομιά.

 
σελίδα  149

  Περίληψη.

 
σελίδα  151

  Απογοήτευση.

 
σελίδα  152

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση.

 
σελίδα  155

  Κάλεσμα Πολιτών.

 

Προσοχή δεν επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο χωρίς προ συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας.