HOME επισκέψεις σελίδων : 132063
σχόλια:0 thateron@poteron.gr
 
διαβάστε απλοϊκή Πολιτική σκέψη
"γιατί πάμε κατά Διαόλου ρέ Παιδιά;"

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

Ο Σπουδαίος Πολιτισμός.
Και σπουδαίο ονομάζουμε τον Πολιτισμό που προσφέρει σε όλους τους Πολίτες την δυνατότητα να ζήσουν την ουσία της Ανθρώπινης Ζωής αδιάκοπα, ποιοτικά και ποσοτικά χωρίς απρόοπτα, ή τουλάχιστον χωρίς από αυτά τα απρόοπτα, που μπορούν με λίγη λογική να προβλεφθούν. Την αναζήτηση της ουσίας της Ανθρώπινης Ζωής, στον Πολιτισμό, την έχουν κάνει οι προηγούμενοι από εμάς αλλά την κάνει και ο καθένας μας κάθε στιγμή με βάσει το ‘γνώθι σαυτόν’. Και όλα αυτά βέβαια τα σχετικά με την Ανθρώπινη Ζωή εμπεριέχονται στην μεγάλη Κοινή συμφωνία που έχουν κάνει οι Πολίτες μεταξύ τους, Κοινή συμφωνία που δεν είναι άλλη από την Κοινωνία όπως θα καταλάβουμε από την περιγραφή της, παρακάτω.

   

    Η Ζωή λοιπόν στο περιβάλλον του Πολιτισμού, αναλύεται σε πολλά πράγματα, όπως σιγουριά και ασφάλεια, ειρήνη, χαρά και υγεία, ευτυχία για τον κάθε έναν και τα αγαπημένα του πρόσωπα, του σήμερα και του αύριο. Πράγματα όχι τυχαία αλλά σχετικά με τις προσταγές της ανθρώπινης Φύσης. Και όλοι δικαιωματικά προσφέρουν και απολαμβάνουν τα παραπάνω. Καθώς η απολαβή και η προσφορά συνυπάρχει σε κάθε μορφή ζωής όπως αυτή του ανθρώπου. Και όπως οι ταξιδιώτες του πλοίου νοιάζονται για το πλοίο τους, έτσι και οι Πολίτες νοιάζονται και φροντίζουν τον Πολιτισμό της Πολιτείας τους, όπως πχ ο ικανός θεατρικός συγγραφέας, ο ποιητής, ο μαθηματικός, ο καλλιτέχνης, ο δικαστής, ο γιατρός, ο στρατιωτικός, ο δάσκαλος, ο τεχνίτης, ο χωροφύλακας και ο κάθε ένας εντός του Πολιτισμού Πολίτης, απολαμβάνει την ζωή του σε ένα περιβάλλον όσο γίνεται περισσότερης σιγουριάς ασφάλειας και ξεγνοιασιάς, στο οποίο έχει συμβάλλει δυναμικά και ο ίδιος ως Κοινωνικός λειτουργός μέσα από το έργο του, έργο που απευθύνεται καλοπροαίρετα και πάντα με ωφέλεια προς τους άλλους.

   

    Ο Πολιτισμός των αρχαίων Ελλήνων δημιουργούσε και διατηρούσε ένα ασφαλές και κατάλληλο περιβάλλον, που έδινε τα εφόδια στον νθρωπο της εποχής εκείνης να πράξει τα καλύτερα και τα ανώτερα, είτε στον υλικό είτε στον πνευματικό τομέα, με γνώμονα πάντα το συμφέρον του Πολιτισμού, δηλαδή το Κοινό συμφέρον. Και παράλληλα στο περιβάλλον αυτού του Πολιτισμού ό,τι ανώτερο προέκυπτε, εύρισκε την κατάλληλη αναγνώριση και θέση, ανάμεσα σε ισάξια πράγματα. Πράγματα που πάντοτε εξυπηρετούσαν τον Πολιτισμό στο να μακροημερεύει με ποιότητα και ασφάλεια για όλους.

   

    Το πιθανότερο μάλιστα είναι ότι δεν υπήρξε την εποχή της εμφάνισης του Πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων μια σπάνια συγκυρία εμφάνισης πχ πολλών καλλιτεχνών ή τεράτων αντίληψης και πνεύματος και ότι σήμερα ή σε άλλες εποχές δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο. Αντίθετα, το πιθανότερο είναι κάθε μέρα να γεννώνται σε όλο τον κόσμο άνθρωποι όπως ο Αναξαγόρας, ο Ηράκλειτος, ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος, ο Πυθαγόρας, ο Παρμενίδης, ο Σωκράτης, ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, ο Πρωταγόρας, ο Γοργίας, ο Αριστοφάνης, ο Σοφοκλής, ο Αισχύλος, Φιλόσοφοι, Ρήτορες, και Σοφιστές, Μαθηματικοί, Φυσικοί, Νομοθέτες, Γιατροί, Τέκτονες και Λιθοξόοι. Όμως όταν ο όποιος δήθεν ‘πολιτισμός’ που τους περιβάλλει έχει τις κεραίες του στραμμένες αλλού, τότε όλοι αυτοί πάνε χαμένοι, εκτός και αν η σκέψη τους μπορεί να παράξει άμεσα εμπόρευμα, δηλαδή να βγάλει ‘εδώ και τώρα’ χρήμα, οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις κάποιοι ελάχιστοι ‘αξιοποιούνται’ αλλά για κατώτερης του Ανθρώπου αξίας πράγματα και συνήθως σε βάρος των υπολοίπων.
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα  3

  Αντί προλόγου

 
σελίδα  5

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας.

 
σελίδα  6

  Οι προϋποθέσεις της Δημοκρατίας

 
σελίδα  8

  Σκοποί και λόγοι

 
σελίδα  9

  Το συμφέρον του δανειστή

 
σελίδα  13

  Λάθος επιλογές

 
σελίδα  14

  Αγροτική παραγωγή.

 
σελίδα  11

  Τράπεζες.

 
σελίδα  11

  Κακοπληρωτές.

 
σελίδα  13

  Εξαπάτηση του λαού.

 
σελίδα  14

  Τα Κοινά θέματα.

 
σελίδα  15

  Δημοκρατία.

 
σελίδα  16

  Δημοκρατία και Ελευθερία.

 
σελίδα  18

  Ο Πλούτος

 
σελίδα  20

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους.

 
σελίδα  21

  Πνευματική φτωχοποίηση.

 
σελίδα  24

  Ο Πολίτης.

 
σελίδα  25

  Οι Επενδύσεις.

 
σελίδα  26

  Η δύναμη της Δημοκρατίας.

 
σελίδα  27

  Η Δημοκρατία.

 
σελίδα  28

  Ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  31

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

 
σελίδα  32

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος.

 
σελίδα  35

  Πολιτισμός.

 
σελίδα  36

  Μη Πολιτισμός.

 
σελίδα  37

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός.

 
σελίδα  38

  Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  38

  Φύση και Πολιτισμός.

 
σελίδα  39

  Φύση και Οικογένεια.

 
σελίδα  40

  Η Πρώτη Επιστήμη.

 
σελίδα  41

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

 
σελίδα  42

  Η Κοινωνία.

 
σελίδα  43

  Πολιτισμός και Πολίτης.

 
σελίδα  43

  Το Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  44

  Ο Αρχικός Νόμος.

 
σελίδα  46

  Πάς μή Έλλην Βάρβαρος.

 
σελίδα  46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των Λαών.

 
σελίδα  52

  Κλιματική Αλλαγή, ένα αιώνιο Φυσικό γεγονός

 
σελίδα  52

  Το Νερό δεν Τελειώνει.

 
σελίδα  53

  Ηθική.

 
σελίδα  53

  Οι Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  61

  Παιδεία και Πολίτης.

 
σελίδα  62

  Ψυχή

 
σελίδα  57

  Παιδεία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  59

  Μη Παιδεία Κουλτούρα Νέοι.

 
σελίδα  60

  Κοινωνική Προδιάθεση.

 
σελίδα  63

  Κοινωνία και Υγεία.

 
σελίδα  64

  Πολιτισμός και Κοινωνία.

 
σελίδα  65

  Γνώσεις για Πολίτες.

 
σελίδα  66

  Διανομή Κερδών.

 
σελίδα  67

  Κοινωνία, Πολίτης, Νερό.

 
σελίδα  68

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  70

  ναρχη Πολιτεία.

 
σελίδα  71

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

 
σελίδα  75

  Μεταλλαγμένα, Τέλος της επιστήμης.

 
σελίδα  76

  Κουμμουνισμός, Καπιταλισμός.

 
σελίδα  80

  Αντιρρησίες Συνείδησης.

 
σελίδα  83

  Μηδενικά επιτόκια.

 
σελίδα  84

  Ο καλός ή λογικός πατέρας.

 
σελίδα  84

  Αποδοτική Μορφή Δουλείας.

 
σελίδα  86

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  87

  Πολίτες και Παιδεία.

 
σελίδα  88

  Το Πολίτευμα Πολιτεία.

 
σελίδα  91

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία.

 
σελίδα  94

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  94

  Ηθικός, Ηθική.

 
σελίδα  95

  Στρατηγικές Επικράτησης.

 
σελίδα  95

  Κατάλυση Πολιτισμού, Ανομία.

 
σελίδα  96

  Γενικά.

 
σελίδα  96

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας.

 
σελίδα  97

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία.

 
σελίδα  98

  Παιδεία.

 
σελίδα  100

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

 
σελίδα  102

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

 
σελίδα  105

  Μόρφωση.

 
σελίδα  105

  Ηθοποιός και Μόρφωση.

 
σελίδα  108

  Εκπαίδευση.

 
σελίδα  109

  Κοινωνική Οικονομία.

 
σελίδα  112

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

 
σελίδα  115

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  116

  Δημοκρατία και Πολίτες.

 
σελίδα  117

  Η ευθύνη των θυμάτων.

 
σελίδα  119

  Μόρφωση και Νέος.

 
σελίδα  128

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα.

 
σελίδα  128

  Ελευθερία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  130

  Ελευθερία και Δημοκρατία.

 
σελίδα  133

  Επενδύσεις και Κρατικά Κέρδη.

 
σελίδα  135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

 
σελίδα  136

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

 
σελίδα  137

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων.

 
σελίδα  140

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία.

 
σελίδα  141

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών.

 
σελίδα  143

  Πολιτιστική Κληρονομιά.

 
σελίδα  149

  Περίληψη.

 
σελίδα  151

  Απογοήτευση.

 
σελίδα  152

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση.

 
σελίδα  155

  Κάλεσμα Πολιτών.

 

Προσοχή δεν επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο χωρίς προ συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας.