Ο ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ με σκοπό και στόχο την ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΟΛΩΝ των ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, ή αλλιώς κατά συντόμευση, η ΚΟΙΝΩΝΙΑ των ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, προκειμένου να πετύχει τους σκοπούς της έφτιαχνε διάφορα ας πούμε εργαλεία. Ένα τέτοιο εργαλείο της Κοινωνίας των Οικογενειών ήταν και είναι ο Πολιτισμός. Όπου λοιπόν εμφανιζόταν ο Πολιτισμός, τότε εκεί προϋπήρχε Κοινωνία, και έναντι όλων των άλλων ατομικών ή πρόσκαιρων στόχων των ανθρώπων υπερίσχυε ο Κοινός σκοπός και στόχος της Κοινωνίας τους, της Κοινωνίας που δημιούργησε και τον Πολιτισμό. Προηγείται λοιπόν παντού και πάντα όταν και όπου υπάρχει Πολιτισμός, ο Κοινός και διαχρονικός στόχος της Κοινωνίας που δεν είναι άλλος από την ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΟΛΩΝ των ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, Επιβίωση βασισμένη στην επιστήμη της Ζωής, της επιστήμης που οριοθετούν οι σχετικές με την ζωή Γνώσεις της Οικογένειας. Και από την στιγμή που επιτυγχάνεται η Επιβίωση όλων μετά ακολουθεί ο κάθε άλλος μερικώς Κοινός, ή εντελώς ατομικός στόχος, δεδομένου ότι ο Κοινός στόχος, η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΟΛΩΝ των ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, περιλαμβάνει στην μέριμνα του και τον κάθε έναν άνθρωπο, εξασφαλίζοντας του Επιβίωση. Δηλαδή (Επάρκεια των αναγκαίων για την Ζωή Αγαθών, και εξάλειψη κάθε κινδύνου, με την Κοινή αντιμετώπιση του, πχ στα παλιά χρόνια, προστασία από τα άγρια ζώα ή τους ληστές και τους κατακτητές, και στις μέρες μας όχι μόνο τα ίδια, αλλά επιπλέον, προστασία από τα τροχαία ατυχήματα ή την επαφή με τα ναρκωτικά, τις ασθένειες, επιδημίες, τον οικονομικό ή στρατιωτικό πόλεμο, τις σύγχρονες μορφές απάτης, τις κλοπής, τους φόνους, τους βιασμούς κλπ). Η εξάλειψη λοιπόν κάθε κινδύνου, παλαιού ή νέου τύπου ή μορφής, καθώς και η φροντίδα για την ύπαρξη των αναγκαίων της ζωής είναι και η προϋπόθεση για όποιον άλλον καθαρά ατομικό στόχο.
Δηλαδή προβληματιζόμενοι με βάση την σημερινή άρρωστη κατάσταση, αναρωτιόμαστε τι να το κάνει κανείς, ακόμα και αν έχει πάρει πορεία προς αυτό που οι περισσότεροι σήμερα έχουν ως σκοπό της ζωής τους, να γίνουν δηλαδή πολυεκατομμυριούχοι, αν λοιπόν κάποιος είναι ήδη ένας τέτοιος, και μια μέρα εκεί που μετρά τα κέρδη από τους κόπους όλης της ζωής του, μπουκάρουν κάποιοι στο σπίτι του με βία και όπλα, τον τσακίσουν στο ξύλο, για να μαρτυρήσει και να δώσει το κομπόδεμα, ή του βιάσουν τα παιδιά και του σκοτώσουν την σύζυγο; ρα ο ατομικός στόχος δεν έχει καμία αξία, αν δεν εξασφαλίζεται πρώτα η προστασία του ατόμου όσο γίνεται περισσότερο, ξεκινώντας η προστασία από αυτή την ίδια την Ζωή του καθενός μας και φτάνοντας μέχρι την προστασία και της τελευταίας τρίχας της κεφαλής όλων μας, καθώς και όλων των Κοινώς αποδεκτών πραγμάτων που έχουν να κάνουν με την Ζωή μας. Σε τέτοια λοιπόν περίπτωση η μεγαλύτερη δυνατή προστασία που μπορεί να προκύψει για όλους και σε κάθε περίπτωση, είναι αυτή στην οποία συνδράμουν Όλοι. Αν βέβαια ποτέ κάποιοι απλά διαφωνούν, ή δεν συνδράμουν σε αυτό, τότε περιορίζονται, αποβάλλονται, διώκονται, πόσο μάλλον αυτοί που λειτουργούν βαρβαρικά, παραβατικά και ενάντια στους κανόνες και τους σκοπούς της Κοινωνίας αυτής.
Βέβαια στα πλαίσια της Κοινωνίας, αυτής που μας αφορά όλους, και όχι βέβαια της όποιας κακώς νοούμενης Κοινωνίας (πχ των κοινωνικών ανισοτήτων, της ψηφιακής κοινωνίας, ή των κοινωνικών δικτύων, ή της κοινωνίας των ομό, ή της κοινωνίας των αγορών, των δανειστών, των τεχνοκρατών κλπ, που καθημερινά τα ΜΜΕ εκτελώντας τις διαταγές των ιδιοκτητών τους όπως τραπεζιτών, εφοπλιστών, πολυεθνικών κλπ μας τις αναφέρουν ως δήθεν Κοινωνίες), αλλά αυτής που περιγράφουμε, όπου όλα τα σχετικά με την Ζωή είναι πλέον εγγυημένα για όλους, σε αυτήν λοιπόν την Κοινωνία ο ατομικός ή ο προσωπικός στόχος του καθενός, καθώς και ο τρόπος που αυτός ο σκοπός θα πραγματοποιηθεί, πρέπει και μπορεί και επιβάλλεται, να συμβαδίζει με την Κοινωνική λογική, τις γνώσεις και τις συνήθειες της, και να γίνεται με γνώμονα το Κοινωνικό συμφέρον, και όχι το αντίθετο. Δεν χρειάζεται παρά να το πούμε λίγες μόνο φορές, για να γίνει το παραγκωνισμένο στις μέρες μας αυτονόητο, αντιληπτό από όλους, και να τοποθετηθεί στην θέση του, αποβάλλοντας τον παραλογισμό. Για την όποια λοιπόν δραστηριότητα μας στην παρούσα Ζωή, προϋπόθεση είναι όχι μόνο η ύπαρξη μας, αλλά και η καλή φυσική μας κατάσταση, καλή φυσική κατάσταση βασισμένη όσο γίνεται περισσότερο στην σιγουριά και την σταθερότητα, και όχι στο προσωρινό και στο τυχαίο, και αυτά μπορεί να μας τα προσφέρει μόνο ο Πολιτισμός, όχι βέβαια ο υποθετικός αλλά ο πραγματικός Πολιτισμός που βασίζεται στην Κοινωνία, δηλαδή στην απόφαση Όλων, για την Επιβίωση Όλων, με τρόπους και μεθόδους που Όλοι αποδέχονται και καθημερινά υποστηρίζουν, μια απόφαση που έρχεται από το παρελθόν και συνοδεύεται με τις κατάλληλες δοκιμασμένες γνώσεις και τους σχετικούς κανόνες, αρχές και νόμους, και όλα αυτά επικαιροποιημένα από την Κοινωνία στις ανάγκες της κάθε εποχής. |