HOME επισκέψεις σελίδων : 9568 σχόλια:1 thateron@poteron.gr

 Παρουσίαση των

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

 σκέψεων και απόψεων

Αιδώς και Δικαιοσύνη.
 
...Οπωσδήποτε και σε κάθε περίπτωση ο Πολιτισμός έχει σκοπούς και στόχους, και έχει βέβαια και κάποια σχετικά χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικό του Πολιτισμού είναι η μεγάλη του έκταση, δεν αφορά μόνο μια γειτονιά ή ένα χωριό ή πάρα πολλά χωριά και πόλεις, αλλά ολόκληρη την χώρα, στην οποία απαντάται παντού ακριβώς ο ίδιος. ’λλο χαρακτηριστικό είναι η τάσεις φιλίας και οι καλές σχέσεις που εκ προοιμίου έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους, από άκρη σε άκρη της επικράτειας του Πολιτισμού. Όμως δεν είναι αυτός ο σκοπός του Πολιτισμού, επιδιώκει βέβαια τις καλές σχέσεις των ανθρώπων και τις θεωρεί αναγκαίες, αλλά δεν ολοκληρώνεται εκεί το έργο του. Οι καλές αυτές σχέσεις, κατά τον μοναδικό τρόπο που είχε ο Πρωταγόρας να αναλύει και να εξηγεί τα πράγματα, οφείλονται στην αιδώ και την δικαιοσύνη, που πρέπει να διαθέτουν απαραίτητα όλοι οι άνθρωποι, προκειμένου να γίνουν Πολίτες και έτσι να δημιουργηθούν βιώσιμες Πόλεις. Διαφορετικά χωρίς την αιδώ και χωρίς την δικαιοσύνη, οι άνθρωποι λειτουργούν αυτοκαταστροφικά, διαλύοντας τις Πόλεις εξ αιτίας των μεταξύ των προστριβών, που εύκολα χωρίς την αιδώ και χωρίς την δικαιοσύνη αναπτύσσουν. Η αιδώς και η δικαιοσύνη συμβάλουν στην εύκολη επίτευξη των Κοινών στόχων, που έχουν θέσει τα μέλη του Πολιτισμού και αυτό γιατί ο κάθε Πολιτισμός απαρτίζεται από μέλη, και τα μέλη αυτά δεν είναι άλλα από τους Πολίτες, όχι από τυχαίους καθημερινούς καλοκάγαθους, ευγενικούς, εργατικούς, υπάκουους, μοντέρνους, προοδευτικούς, αντιρατσιστές, αντιομοφοβικούς, αντιξενοφοβικούς, αντιεθνικιστές, πολυπολιτισμικούς κλπ κλπ ανθρώπους του λαού, αλλά ο Πολιτισμός απαρτίζεται πάντα και μόνο από Πολίτες. Αν δεν υπάρχουν Πολίτες, αλλά άνθρωποι καλοκάγαθοι, τότε δεν έχουμε Πολιτισμό αλλά κάτω από κάποια κριτήρια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουμε καλοκαγαθισμό. Αν δεν υπάρχουν Πολίτες αλλά άνθρωποι προοδευτικοί, τότε δεν έχουμε Πολιτισμό αλλά κάτω από κάποια κριτήρια θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουμε προοδευτικισμό κλπ. Η αιδώς δεν είναι η γνωστή μας ντροπή, ο φόβος μας δηλαδή να μην πέσουμε χαμηλά στα μάτια των συνανθρώπων μας, αλλά η αιδώς είναι η έγνοια μας στο να μην συμβάλουμε, στο να ντραπεί ή να βρεθεί σε δύσκολη θέση κάποιος για κάτι κατώτερο, για κάτι που υστερεί, αλλά όμως δεν ευθύνεται για αυτό, όπως όταν είναι αγράμματος, ή φτωχός, ή είναι άσχημος, ή δεν είναι αρτιμελής, ή αν του θίξουμε τα πιστεύω του, τις αρχές του, τις συνήθειες του κλπ. Ακόμα και ένας φίλος που μεγαλώσαμε μαζί σε μια γειτονιά που και οι γονείς μας μεγάλωσαν μαζί, μπορεί να πάρει βαρέως ένα ανόητο αστείο και να ζητήσει τα ρέστα, και να δημιουργηθεί έχθρα καταστροφική. Πόσο μάλλον αν προσβάλλουμε ένα άνθρωπο που να έχει έλθει από αλλού και ζεί δίπλα μας χωρίς να τον γνωρίζουμε και χωρίς να μας γνωρίζει. Αν εμείς τον προσβάλλουμε, τον υποτιμήσουμε, τον χλευάσουμε εν γνώσει ή εν αγνοία μας, τότε πιθανότατα, αν αυτός είναι ένας μικρός μαθητής του σχολείου, πχ στην Αμερική, να έλθει το επόμενο πρωινό στο μάθημα της μουσικής να βγάλει από την σχολική του σάκα, το όπλο που έφερε από το σπίτι του και να αρχίσει να πυροβολεί αδιακρίτως... Αν ο δράστης ανάλογου περιστατικού είναι μεγαλύτερης ηλικίας, τότε την πράξη του θα την κατατάξουν οι ‘ειδικοί’ στις τρομοκρατικές και όχι στις βαρβαρικές. Και παράλληλα θα κάνουν αυστηρότερους τους αντιρατσιστικούς ή άλλους παρόμοιους νόμους. Όμως το πρόβλημα δεν είναι ο ρατσισμός αλλά η έλλειψης δικαιοσύνης και αιδούς. Οπότε το αναμενόμενο είναι αφού πρώτα η πολυπολιτισμικότητα ανακατέψει λαούς με λαούς, κάποια στιγμή να ξεκινήσει ο αναμεταξύ τους ο αποδεκατισμός, που είναι μάλλον και το ζητούμενο της όλης υπόθεσης. Η δε δικαιοσύνη σε αυτή την περίπτωση δηλαδή του Πολιτισμού, δεν είναι αυτή με τη οποία κρίνουμε τους άλλους, παριστάνοντας καλώς ή κακώς τους δικαστές τους, αλλά η δικαιοσύνη του Πολιτισμένου, αφορά την δική μας συμπεριφορά, με σημείο αναφοράς την συνειδητή επιλογή μας όταν και όπου χρειαστεί, να προτιμήσουμε να μας αδικήσουν παρά να αδικήσουμε, όπως με γλαφυρό τρόπο μας εξηγεί ο Σωκράτης στον Πλατωνικό διάλογο Γοργίας. Κάτι που ο Χριστός, μας το κάνει περισσότερο κατανοητό και αποφασιστικό, διδάσκοντας μας να γυρνάμε και το άλλο μας μάγουλο για να μας χαστουκίσουν, όταν μας έχουν ήδη χαστουκίσει στο ένα. Δεν λέμε δηλαδή να δώσουμε τόπο στην οργή, αλλά να μην εμφανιστεί καθόλου οργή. Αυτή είναι η αιδώς και η δικαιοσύνη όταν μιλάμε για Πολιτισμό και για την σχετική μεταξύ των Πολιτών συμπεριφορά.... η συνέχεια στο βιβλίο

Η Κοινωνία με λόγια

 
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα 1

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας

σελίδα 2

  Προϋποθέσεις Δημοκρατίας

σελίδα 4

  Σκοποί και λόγοι

σελίδα 5

  Το συμφέρον του δανειστή

σελίδα 8

  Λάθος επιλογές

σελίδα 9

  Αγροτική παραγωγή

σελίδα 10

  Τράπεζες

σελίδα 11

  Κακοπληρωτές

σελίδα 11

  Εξαπάτηση του λαού

σελίδα 13

  Τα Κοινά θέματα

σελίδα 14

  Δημοκρατία

σελίδα 15

  Δημοκρατία και Ελευθερία

σελίδα 16

  Ο Πλούτος

σελίδα 18

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους

σελίδα 20

  Πνευματική φτωχοποίηση

σελίδα 21

  Ο Πολίτης.

σελίδα 24

  Οι Επενδύσεις.

σελίδα 25

  Η δύναμη της Δημοκρατίας

σελίδα 26

  Η Δημοκρατία

σελίδα 27

  Ο Πολιτισμός

σελίδα 28

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

σελίδα 31

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος

σελίδα 32

  Πολιτισμός

σελίδα 35

  Μη Πολιτισμός

σελίδα 36

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός

σελίδα 37

  Φάσεις της ζωής

σελίδα 38

  Φύση και Πολιτισμός

σελίδα 38

  Φύση και Οικογένεια

σελίδα 39

  Η Πρώτη Επιστήμη

σελίδα 40

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

σελίδα 41

  Η Κοινωνία

σελίδα 42

  Πολιτισμός και Πολίτης.

σελίδα 43

  Το Κοινωνικό Αγαθό

σελίδα 43

  Ο Αρχικός Νόμος.

σελίδα 44

  Πας μη Έλλην Βάρβαρος

σελίδα 46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των λαών

σελίδα 46

  Κλιματική Αλλαγή

σελίδα 52

  Το Νερό δεν Τελειώνει

σελίδα 52

  Ηθική

σελίδα 53

  Φάσεις της Ζωής

σελίδα 53

  Παιδεία και Πολίτης.

σελίδα 54

  Ψυχή

σελίδα 56

  Παιδεία και Πολιτισμός.

σελίδα 57

  Μη Παιδεία Κουλτούρα.

σελίδα 59

  Κοινωνική προδιάθεση

σελίδα 60

  Κοινωνία και Υγεία

σελίδα 63

  Πολιτισμός και Κοινωνία

σελίδα 64

  Γνώσεις για Πολίτες

σελίδα 65

  Διανομή Κερδών

σελίδα 66

  Κοινωνία Πολίτης Νερό

σελίδα 67

  Πολίτευμα

σελίδα 68

  ’ναρχη Πολιτεία

σελίδα 70

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

σελίδα 71

  Μεταλλαγμένα & Τέλος Επιστήμης

σελίδα 75

  Κουμμουνισμός Καπιταλισμός

σελίδα 76

  Αντιρρησίες Συνείδησης

σελίδα 80

  Αποδοτική μορφή Δουλείας

σελίδα 83

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός

σελίδα 84

  Πολίτες και Παιδεία

σελίδα 84

  Το Πολίτευμα Πολιτεία

σελίδα 86

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία

σελίδα 87

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό

σελίδα 88

  Ηθικός Ηθική

σελίδα 91

  Στρατηγικές Επικράτησης

σελίδα 94

  Κατάλυση Πολιτισμού και Ανομία

σελίδα 94

  Γενικά

σελίδα 95

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας

σελίδα 95

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία

σελίδα 96

  Παιδεία.

σελίδα 96

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

σελίδα 97

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

σελίδα 98

  Μόρφωση

σελίδα 100

  Ηθοποιός και Μόρφωση

σελίδα 102

  Εκπαίδευση

σελίδα 105

  Κοινωνική Οικονομία.

σελίδα 105

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

σελίδα 108

  Πολίτευμα

σελίδα 109

  Δημοκρατία και Πολίτες

σελίδα 112

  Η ευθύνη των θυμάτων

σελίδα 115

  Μόρφωση και Νέος

σελίδα 116

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα

σελίδα 117

  Ελευθερία και Πολιτισμός

σελίδα 119

  Ελευθερία και Δημοκρατία

σελίδα 128

  Επενδύσεις και κρατικά Κέρδη

σελίδα 128

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

σελίδα 130

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων

σελίδα 133

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία

σελίδα 135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

σελίδα 136

  Πολιτιστική Κληρονομιά

σελίδα 137

  Περίληψη

σελίδα 140

  Απογοήτευση

σελίδα 141

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση

σελίδα 143

  Κάλεσμα Πολιτών

     
     

Από 10/02/19  με την άδεια του συγγραφέως

εμφανίζονται  χαρακτηριστικοί παράγραφοι από το ευρετήριο

του βιβλίου Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας. Επιπλέον δίδεται η δυνατότητα  σε όποιον έχει το βιβλίο να σχολιάσει κάποια σελίδα του, γράφοντας πρώτα τον αριθμό της (και μετά κλικ στο αριθμός σελίδας προς σχολιασμό).

Υπάρχει δυνατότητα δωρεάν διάθεσης του βιβλίου τηλ 6932860310 Τρουλλινός Γιώργης.

Τα συγγραφικά κλπ δικαιώματα παραμένουν σε ισχύ.

Επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο κατόπιν συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

η/ο Κάλεσμα έγραψε στις 18:01:55 29-07-2019

Για την διόρθωση/διαγραφή του σχολίου χρειάζεται το Αλφαριθμητικό της εγγραφής του


.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

.

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας. 

.
 
 
HOME επισκέψεις σελίδων : 9568 σχόλια:1 thateron@poteron.gr
     
       
      8/01/2019 08:43:43 18/08/2019