HOME επισκέψεις σελίδων : 8150 σχόλια:1 thateron@poteron.gr

 Παρουσίαση των

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

 σκέψεων και απόψεων

Ο Πολιτισμός
 
...Ο Πολιτισμός των αρχαίων Ελλήνων δεν ήταν απλά ξεχωριστός ή μοναδικός, δεν ήταν εμπειρικός ή από σύμπτωση, αλλά ήταν ένας Πολιτισμός συνειδητός, με απλούς και λογικούς κανόνες, ένας Πολιτισμός που μπορεί να διδαχθεί και να γίνει κτήμα όλων των λαών της γής, Πολιτισμός με αυτονόητους λογικούς και αυτοσυντηρούμενους μηχανισμούς που μπορούν εύκολα να γίνουν αποδεκτοί να εφαρμοστούν και να δημιουργήσουν Πολιτισμό παντού, αρκεί να τον κατανοήσουμε σωστά…Πολιτισμός που συνοδοιπορεί με την άμεση και την ευρύτερη προς τον άνθρωπο Φύση, Πολιτισμός βασισμένος στην εξυπηρέτηση της Φύσης του ανθρώπου, υλικής, πνευματικής και ψυχικής, Πολιτισμός στηριγμένος σε ‘κάτι’ που μετατρέπει τον άνθρωπο σε Πολίτη Πολιτισμένο, και το μέρος όπου ζεί σε Πόλη και Πολιτεία, και τις αποφάσεις του Πολίτη σε Πολίτευμα. Και αν θέλουμε να το πούμε ποιο σωστά, ο Πολιτισμός δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο τρόπος, που έχουν επιλέξει να ζήσουν και ζούν, όχι οι απλοί τυχαίοι άνθρωποι, ή ένας τυχαίος λαός, αλλά οι Πολίτες. Το τι είναι οι Πολίτες, πιστεύουμε ότι από τα παρακάτω θα γίνει γρήγορα φανερό και έτσι εύκολα θα καταλάβουμε και την ουσία του Πολιτισμού, ουσία που είναι ταυτόχρονα απαραίτητη προϋπόθεση για την Δημοκρατία. Πολιτισμός σήμερα για τους περισσότερους από εμάς, με βάση αυτά που μας έμαθαν βέβαια, σημαίνει απλά συνύπαρξη ανθρώπων, που κάνουν ότι θέλουν για να ‘περάσουν καλά΄, αρκεί να μην ενοχλεί ο ένας τον άλλον. «Μην κάνεις στους άλλους ότι δεν θέλεις να κάνουν αυτοί σε εσένα» λέμε βαθυστόχαστα και περισπούδαστα, για να δείξουμε ότι είμαστε και εμείς αυθεντίες στο θέμα, καθώς και για να εξηγήσουμε τι σημαίνει Πολιτισμός και Πολιτισμένη συμπεριφορά. Δηλαδή με βάση τα παραπάνω περιορίζουμε τον Πολιτισμό στην εξυπηρέτηση της ατομικής μας καλοπέρασης, όπως και αν την αντιλαμβάνεται ατομικά ο καθένας. «Μην κάνεις στους άλλους ότι δεν θέλεις να κάνουν αυτοί σε εσένα», οπότε εφόσον μας είναι αδιάφορο αν μας βρίζουν, τότε μπορούμε και εμείς να βρίζουμε όλους τους άλλους, και αν κάποιος ενοχληθεί από τις ύβρεις μας, τότε μπορεί να αυτοδικήσει αν αυτός έχει συνηθίσει στην αυτοδικία, και δεν τον ενοχλεί όταν κάποιος άλλος αυτοδικεί σε βάρος του. Ακόμα βέβαια μπορεί κάποιος να κάνει μήνυση και να πάει στα δικαστήρια, και έτσι ο αδικημένος εξυβρισθείς απευθυνόμενος στον νόμο θα αναζητήσει το δίκιο του, πώς όμως και με τι κουράγιο θα πάει; και με τι ελπίδες θα αναζητήσει να το βρεί το δίκιο του; αναρωτιόμαστε πάλι εμείς, αν κάποιοι μαθημένοι στο να αδικούν ή συνηθισμένοι στην αδικία, γνωρίζουν ή υποψιάζονται ότι και οι εκπρόσωποι του νόμου κάνουν το ίδιο;. Πολιτισμός λοιπόν με τέτοιες ‘λογικές’ σαν τις παραπάνω δεν μπορεί να υπάρξει, καθώς Πολιτισμένο ανάμεσα στα άλλα είναι το περιβάλλον αυτό όπου όλοι οι άνθρωποι ζούν χωρίς διαφορές και ταυτόχρονα έχουν Κοινούς και όχι μόνο ατομικούς στόχους. Σε διαφορετικές συνθήκες ούτε Πολιτισμός αλλά ούτε και Δημοκρατία δεν μπορεί να σταθεί ούτε στιγμή. Μάλιστα όταν με τέτοια παράδοξα κριτήρια, αξιολογούμε έναν τέτοιο ‘Πολιτισμό’ ενός τόπου, εστιάζουμε την προσοχή μας, στον αν είναι καθαροί οι δρόμοι από αποτσίγαρα και από περιτυλίγματα πρόχειρης τροφής και άλλα σκουπίδια, ή αν ο πωλητής του καταστήματος που επισκεφτήκαμε έσπευσε να μας χαιρετήσει χαμογελαστός και αν προσφέρθηκε να βοηθήσει, πριν καλά μπούμε στο κατάστημα, πριν ακόμα πάρουμε μια ανάσα, προκειμένου έτσι να αγοράσουμε γρήγορα τα εμπορεύματα, και ακόμα αν ο ταμίας στο κατάστημα της πολυεθνικής εταιρίας που κάνουμε τις αγορές μας, είναι ευγενικός και αν μας χαμογελά όσο πληρώνουμε. Κρίνουμε λοιπόν ότι υπάρχει ή όχι κάπου Πολιτισμός, από το αν οι φιλόζωοι μαζεύουν από τους Δημόσιους δρόμους τις στερεές ακαθαρσίες των σκύλων τους, (για τις υγρές δεν έχει τεθεί θέμα), άσχετα αν εκεί χθές ή σήμερα, τραυματίστηκαν ή έχασαν την ζωή τους άνθρωποι από τροχαίο, ή από εγκληματική ή τρομοκρατική ενέργεια, ή αν άφησε εκεί την τελευταία του πνοή, κάποιος άνθρωπος εθισμένος στις ναρκωτικές ουσίες, ή κάποιος άστεγος όπως με άνεση αποκαλούμε τους κατεστραμμένους από τον οικονομικό πόλεμο συνανθρώπους μας. Ο δρόμος πρέπει να φαίνεται καθαρός και όχι απαραίτητα να είναι, γιατί κανείς δεν νοιάζεται νέους γέρους ή παιδιά που θα γλιστρήσουν και θα πέσουν στα υπολοίματα της όποιας ακαθαρσίας, αρκεί αυτή να μην είναι ορατή. Πολιτισμός με την λογική αυτή, υπάρχει και εκεί και οπουδήποτε αλλού, αρκεί στα ‘γρήγορα και μάνι-μάνι’ οι Δημοτικές και οι άλλες υπηρεσίες να καθαρίσουν τον δρόμο από τα αίματα και τα μέλη και τις σορούς των νεκρών που κείτονται στην άσφαλτο ή στα πεζοδρόμια, για να δοθεί ξανά ο δρόμος στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων, των ανθρώπων, καθώς και των σκυλιών για τις σωματικές τους ανάγκες, και έτσι να βγεί αβίαστα το συμπέρασμα, ότι εδώ έχουμε ‘Πολιτισμό’!!!.. Αυτά και άλλα παρόμοια πράγματα βέβαια, είναι άσχετα προς τον Πολιτισμό. Με λίγα λόγια, μπορούμε πάλι να πούμε, και εύκολα να συμφωνήσουμε όλοι, ότι ο Πολιτισμός σημαίνει όχι απλά κάτι σπουδαίο αλλά ότι είναι το μοναδικό σε σπουδαιότητα δημιούργημα των ανθρώπων, όχι όμως λόγω των παραπάνω, πράγμα που σιγά-σιγά θα γίνει αντιληπτό στην συνέχεια. Στην αρχαία Ελλάδα λοιπόν δημιουργήθηκε ευδιάκριτα ο Πολιτισμός που τώρα αναζητούμε. Τι είναι λοιπόν Πολιτισμός; Πως μπορούμε να τον διακρίνουμε ανάμεσα σε τόσες και τόσες περιπτώσεις που τον συναντάμε ή νομίζουμε ότι τον συναντάμε;.... η συνέχεια στο βιβλίο

Η Κοινωνία με λόγια

 
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα 1

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας

σελίδα 2

  Προϋποθέσεις Δημοκρατίας

σελίδα 4

  Σκοποί και λόγοι

σελίδα 5

  Το συμφέρον του δανειστή

σελίδα 8

  Λάθος επιλογές

σελίδα 9

  Αγροτική παραγωγή

σελίδα 10

  Τράπεζες

σελίδα 11

  Κακοπληρωτές

σελίδα 11

  Εξαπάτηση του λαού

σελίδα 13

  Τα Κοινά θέματα

σελίδα 14

  Δημοκρατία

σελίδα 15

  Δημοκρατία και Ελευθερία

σελίδα 16

  Ο Πλούτος

σελίδα 18

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους

σελίδα 20

  Πνευματική φτωχοποίηση

σελίδα 21

  Ο Πολίτης.

σελίδα 24

  Οι Επενδύσεις.

σελίδα 25

  Η δύναμη της Δημοκρατίας

σελίδα 26

  Η Δημοκρατία

σελίδα 27

  Ο Πολιτισμός

σελίδα 28

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

σελίδα 31

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος

σελίδα 32

  Πολιτισμός

σελίδα 35

  Μη Πολιτισμός

σελίδα 36

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός

σελίδα 37

  Φάσεις της ζωής

σελίδα 38

  Φύση και Πολιτισμός

σελίδα 38

  Φύση και Οικογένεια

σελίδα 39

  Η Πρώτη Επιστήμη

σελίδα 40

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

σελίδα 41

  Η Κοινωνία

σελίδα 42

  Πολιτισμός και Πολίτης.

σελίδα 43

  Το Κοινωνικό Αγαθό

σελίδα 43

  Ο Αρχικός Νόμος.

σελίδα 44

  Πας μη Έλλην Βάρβαρος

σελίδα 46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των λαών

σελίδα 46

  Κλιματική Αλλαγή

σελίδα 52

  Το Νερό δεν Τελειώνει

σελίδα 52

  Ηθική

σελίδα 53

  Φάσεις της Ζωής

σελίδα 53

  Παιδεία και Πολίτης.

σελίδα 54

  Ψυχή

σελίδα 56

  Παιδεία και Πολιτισμός

σελίδα 57

  Μη Παιδεία Κουλτούρα.

σελίδα 59

  Κοινωνική προδιάθεση

σελίδα 60

  Κοινωνία και Υγεία

σελίδα 63

  Πολιτισμός και Κοινωνία

σελίδα 64

  Γνώσεις για Πολίτες

σελίδα 65

  Διανομή Κερδών

σελίδα 66

  Κοινωνία Πολίτης Νερό

σελίδα 67

  Πολίτευμα

σελίδα 68

  Άναρχη Πολιτεία

σελίδα 70

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

σελίδα 71

  Μεταλλαγμένα & Τέλος Επιστήμης

σελίδα 75

  Κουμμουνισμός Καπιταλισμός

σελίδα 76

  Αντιρρησίες Συνείδησης

σελίδα 80

  Αποδοτική μορφή Δουλείας

σελίδα 83

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός

σελίδα 84

  Πολίτες και Παιδεία

σελίδα 84

  Το Πολίτευμα Πολιτεία

σελίδα 86

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία

σελίδα 87

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό

σελίδα 88

  Ηθικός Ηθική

σελίδα 91

  Στρατηγικές Επικράτησης

σελίδα 94

  Κατάλυση Πολιτισμού και Ανομία

σελίδα 94

  Γενικά

σελίδα 95

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας

σελίδα 95

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία

σελίδα 96

  Παιδεία.

σελίδα 96

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

σελίδα 97

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

σελίδα 98

  Μόρφωση

σελίδα 100

  Ηθοποιός και Μόρφωση

σελίδα 102

  Εκπαίδευση

σελίδα 105

  Κοινωνική Οικονομία.

σελίδα 105

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

σελίδα 108

  Πολίτευμα

σελίδα 109

  Δημοκρατία και Πολίτες

σελίδα 112

  Η ευθύνη των θυμάτων

σελίδα 115

  Μόρφωση και Νέος

σελίδα 116

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα

σελίδα 117

  Ελευθερία και Πολιτισμός

σελίδα 119

  Ελευθερία και Δημοκρατία

σελίδα 128

  Επενδύσεις και κρατικά Κέρδη

σελίδα 128

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

σελίδα 130

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων

σελίδα 133

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία

σελίδα 135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

σελίδα 136

  Πολιτιστική Κληρονομιά

σελίδα 137

  Περίληψη

σελίδα 140

  Απογοήτευση

σελίδα 141

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση

σελίδα 143

  Κάλεσμα Πολιτών

     
     

Από 10/02/19  με την άδεια του συγγραφέως

εμφανίζονται  χαρακτηριστικοί παράγραφοι από το ευρετήριο

του βιβλίου Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας. Επιπλέον δίδεται η δυνατότητα  σε όποιον έχει το βιβλίο να σχολιάσει κάποια σελίδα του, γράφοντας πρώτα τον αριθμό της (και μετά κλικ στο αριθμός σελίδας προς σχολιασμό).

Υπάρχει δυνατότητα δωρεάν διάθεσης του βιβλίου τηλ 6932860310 Τρουλλινός Γιώργης.

Τα συγγραφικά κλπ δικαιώματα παραμένουν σε ισχύ.

Επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο κατόπιν συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

η/ο Κάλεσμα έγραψε στις 18:01:55 29-07-2019

Για την διόρθωση/διαγραφή του σχολίου χρειάζεται το Αλφαριθμητικό της εγγραφής του


.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

.

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας. 

.
 
 
HOME επισκέψεις σελίδων : 8150 σχόλια:1 thateron@poteron.gr
     
       
      8/01/2019 08:43:43 18/08/2019