HOME επισκέψεις σελίδων : 96132
σχόλια:0 thateron@poteron.gr
 
διαβάστε απλοϊκή Πολιτική σκέψη
"γιατί πάμε κατά Διαόλου ρέ Παιδιά;"

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

Δημοκρατία.
Ας ξεκινήσουμε από το τέλος, διερευνώντας τι εννοούμε, ή δεν εννοούμε, όταν λέμε την λέξη Δημοκρατία. Και ασφαλώς δεν πρέπει να αφήσουμε να εννοηθεί ότι μονοπωλούμε κάποιο αλάθητο, όμως αφού διακατεχόμεθα από αγάπη για την Δημοκρατία, και διαθέτουμε καλοπροαίρετα και το αναγκαίο θάρρος της γνώμης, τότε πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αυτά που αντιλαμβανόμαστε, είτε σωστά είτε λάθος, σχετικά με την Δημοκρατία, και τα πέριξ αυτής, ότι τα εκφράζουμε με τον τρόπο που τα αντιλαμβανόμαστε, ώστε αν βρεθούν άνθρωποι, που τα αντιλαμβάνονται με τον ίδιο τρόπο και συμφωνούμε μεταξύ μας, και είμαστε σίγουροι ότι πραγματικά λέμε το ίδιο πράγμα και πράγματι Ομονοούμε, τότε να ξέρουμε, ότι μπορούμε αν θέλουμε να πάμε μαζί και λίγο παρακάτω, μιας που αυτό είναι και το κίνητρο του επιχειρήματος τούτου εδώ, όπως ξανά είπαμε νωρίτερα.

   

    Πολλοί από εμάς νομίζουμε, ότι Δημοκρατία έχουμε σε μία χώρα, όταν αυτήν δεν την κυβερνά ένας βασιλιάς, ή έχοντας καταλάβει αυθαίρετα την εξουσία κάποιος, πχ στρατιωτικός κλπ, αλλά πιστεύουμε ότι έχουμε Δημοκρατία, όταν την χώρα την κυβερνά ένας αριθμός ανθρώπων, που έχει εκλεγεί με κάποιες από τις ψήφους των υπολοίπων ανθρώπων, που κατοικούν στην χώρα αυτή αλλά και αλλού. Συχνά λοιπόν βλέπουμε, πολλούς από εμάς να νομίζουμε, ότι για να έχουμε Δημοκρατία αυτό αρκεί. Αυτό όμως από μόνο του, τις περισσότερες φορές αν όχι πάντα, δεν εξασφαλίζει ούτε ίχνος από Δημοκρατία, μπορεί μάλιστα μία τέτοια ‘Δημοκρατία’, να λειτουργεί όπως ακριβώς και όποια άλλη αυθαίρετη ή τοποθετημένη με την βία εξουσία, παραδείγματος χάριν όπως μία δικτατορία. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν και ελπίζουμε ότι αυτά θα τα εκφράσουμε καλύτερα παρακάτω, και να αποδείξουμε το ότι δεν αρκεί να έχει εκλεγεί ‘Δημοκρατικά’ μία κυβέρνηση και από εκεί και πέρα ότι κάνει, αυτό να είναι απαραίτητα και σε κάθε περίπτωση Δημοκρατικό.

   

    Ευτυχώς ακόμη και σήμερα, η λέξη Δημοκρατία, παρά την όποια αυθαίρετη χρήση της και ως εκ τούτου κακοποίηση και παραποίηση της, είναι σεβαστή και αγαπητή, και ως Πολίτευμα είναι προτιμητέα από τους λαούς όλου του κόσμου. Δυστυχώς όμως, τις περισσότερες φορές, συμβαίνει να μην αντιλαμβάνονται, οι λαοί, ή στο σύνολο όλοι οι άνθρωποι του κάθε λαού και τελικά να μην κατανοούν κατά βάθος και σωστά, την ουσία της λέξεως Δημοκρατία, ώστε να την διεκδικήσουν, στην αληθινή της μορφή και έκταση, αλλά περιορίζονται στην ψευδεπίγραφη ‘Δημοκρατία’, αυτήν που όλοι ξέρουμε και αυτή που βιώνουμε και εμείς σήμερα.

   

    Νοιαζόμαστε όλοι λοιπόν για την Δημοκρατία, όχι όμως στο αναγκαίο για αυτήν βάθος αλλά επιφανειακά, με αποτέλεσμα η λέξη Δημοκρατία, να διατηρεί μεν την καλή φήμη που έχει αποκτήσει, όμως αυτή η ελλιπής από πλευράς μας κατανόηση, να γίνεται αιτία να βλέπουμε κυβερνήσεις κάθε λογής, μη Δημοκρατικές, να επικαλούνται την Δημοκρατία, να βαπτίζουν Δημοκρατική την εξουσία τους και εκ τούτου και τις πράξεις των. Βλέπουμε κάθε μορφής κυβερνώντες να υποδύονται τους Δημοκράτες και να γίνονται αποδεκτοί ως τοιούτοι από άλλους ομοίους των… Και όλα αυτά προκαλούν αμφιβολίες και επαυξάνουν την σύγχυση μας, σχετικά με το τι τελικά, είναι αυτή η Δημοκρατία. Αν λοιπόν θέλουμε αυτό, κάποια στιγμή να σταματήσει, θα πρέπει να ξανα-ανακαλύψουμε τι ακριβώς σημαίνει Δημοκρατία και μετά να το διαδώσουμε σε όλον τον κόσμο, ώστε έχοντας όλοι μας την σωστή γνώση και σημασία της λέξεως Δημοκρατία, τουλάχιστον στην αρχή να μην επιτρέψουμε στους διάφορους κυβερνώντες, να κακοποιούν αυτή την ιερή για τους Πολιτισμούς αλλά και για εμάς λέξη.

   

    Πολλοί πάλι άνθρωποι πιστεύουν ότι η Δημοκρατία δίνει ελευθερία στους λαούς, όμως αυτό είναι μέγα λάθος. Η πραγματική Δημοκρατία δεν έχει καμία σχέση με την παροχή ελευθερίας και δεν μπορεί να ελευθερώσει κανέναν που είναι υπόδουλος με την συμβατική ή μή έννοια. Συγκρίνοντας για λίγο την Δημοκρατία με την ενέργεια που μας δίνει η καύση, θα λέγαμε ότι όπως η φλόγα της φωτιάς χρειάζεται καύσιμη ύλη, πχ κάρβουνο και οξυγόνο, γιατί χωρίς την καύσιμη ύλη η φλόγα σβήνει, από την άλλη πλευρά πάλι, όση καύσιμη ύλη και να υπάρχει, αυτή από μόνη της δεν καίγεται, γιατί δεν παρέχει η ίδια ούτε την απαραίτητη σπίθα ή την αρχική φλόγα, οπότε ανενεργή η καύσιμη ύλη δεν προσφέρει την όποια από αυτήν θερμότητα, χωρίς την αρχική σπίθα ή φλόγα μπορεί η υπάρχουσα καύσιμη ύλη, να εξατμιστεί, ή να λιώσει, να διαβρωθεί και να καταστραφεί, ή απλά να παραμένει ανενεργή ή και ακόμα χειρότερα, αν η αρχική φλόγα δεν δοθεί σωστά τότε μπορεί η καύσιμη ύλη να καεί με λάθος τρόπο όχι μόνο χωρίς να ωφελήσει, αλλά προκαλώντας αντίθετα και καταστροφικά προς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

   

    Όμως όπου υπάρχει καύσιμη ύλη και παράλληλα υπάρχει έστω και ελάχιστη φλόγα, ή έστω ένας σπινθήρας και όλα αυτά έλθουν σε επαφή, σε σωστές ποσότητες και αναλογίες, τότε η φλόγα συνεχίζει να ζεί από την καύσιμη ύλη, μετατρέποντας την σε ενέργεια. Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν, όπως το καύσιμο χρειάζεται την φλόγα για να παραχθεί από αυτό πχ ζέστη, έτσι και η Δημοκρατία χρειάζεται την ελευθερία, χωρίς ελευθερία παύει η Δημοκρατία, αλλά και αυτό δεν αρκεί, γιατί η Δημοκρατία χρειάζεται και την κατάλληλη φλόγα που θα ενεργοποιήσει και θα διαχειριστεί την ελευθερία με τον σωστό τρόπο και η φλόγα στην περίπτωση της Δημοκρατίας είναι η Κοινωνία.
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα  3

  Αντί προλόγου

 
σελίδα  5

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας.

 
σελίδα  6

  Οι προϋποθέσεις της Δημοκρατίας

 
σελίδα  8

  Σκοποί και λόγοι

 
σελίδα  9

  Το συμφέρον του δανειστή

 
σελίδα  13

  Λάθος επιλογές

 
σελίδα  14

  Αγροτική παραγωγή.

 
σελίδα  11

  Τράπεζες.

 
σελίδα  11

  Κακοπληρωτές.

 
σελίδα  13

  Εξαπάτηση του λαού.

 
σελίδα  14

  Τα Κοινά θέματα.

 
σελίδα  15

  Δημοκρατία.

 
σελίδα  16

  Δημοκρατία και Ελευθερία.

 
σελίδα  18

  Ο Πλούτος

 
σελίδα  20

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους.

 
σελίδα  21

  Πνευματική φτωχοποίηση.

 
σελίδα  24

  Ο Πολίτης.

 
σελίδα  25

  Οι Επενδύσεις.

 
σελίδα  26

  Η δύναμη της Δημοκρατίας.

 
σελίδα  27

  Η Δημοκρατία.

 
σελίδα  28

  Ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  31

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

 
σελίδα  32

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος.

 
σελίδα  35

  Πολιτισμός.

 
σελίδα  36

  Μη Πολιτισμός.

 
σελίδα  37

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός.

 
σελίδα  38

  Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  38

  Φύση και Πολιτισμός.

 
σελίδα  39

  Φύση και Οικογένεια.

 
σελίδα  40

  Η Πρώτη Επιστήμη.

 
σελίδα  41

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

 
σελίδα  42

  Η Κοινωνία.

 
σελίδα  43

  Πολιτισμός και Πολίτης.

 
σελίδα  43

  Το Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  44

  Ο Αρχικός Νόμος.

 
σελίδα  46

  Πάς μή Έλλην Βάρβαρος.

 
σελίδα  46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των Λαών.

 
σελίδα  52

  Κλιματική Αλλαγή, ένα αιώνιο Φυσικό γεγονός

 
σελίδα  52

  Το Νερό δεν Τελειώνει.

 
σελίδα  53

  Ηθική.

 
σελίδα  53

  Οι Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  61

  Παιδεία και Πολίτης.

 
σελίδα  62

  Ψυχή

 
σελίδα  57

  Παιδεία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  59

  Μη Παιδεία Κουλτούρα Νέοι.

 
σελίδα  60

  Κοινωνική Προδιάθεση.

 
σελίδα  63

  Κοινωνία και Υγεία.

 
σελίδα  64

  Πολιτισμός και Κοινωνία.

 
σελίδα  65

  Γνώσεις για Πολίτες.

 
σελίδα  66

  Διανομή Κερδών.

 
σελίδα  67

  Κοινωνία, Πολίτης, Νερό.

 
σελίδα  68

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  70

  ναρχη Πολιτεία.

 
σελίδα  71

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

 
σελίδα  75

  Μεταλλαγμένα, Τέλος της επιστήμης.

 
σελίδα  76

  Κουμμουνισμός, Καπιταλισμός.

 
σελίδα  80

  Αντιρρησίες Συνείδησης.

 
σελίδα  83

  Μηδενικά επιτόκια.

 
σελίδα  84

  Ο καλός ή λογικός πατέρας.

 
σελίδα  84

  Αποδοτική Μορφή Δουλείας.

 
σελίδα  86

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  87

  Πολίτες και Παιδεία.

 
σελίδα  88

  Το Πολίτευμα Πολιτεία.

 
σελίδα  91

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία.

 
σελίδα  94

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  94

  Ηθικός, Ηθική.

 
σελίδα  95

  Στρατηγικές Επικράτησης.

 
σελίδα  95

  Κατάλυση Πολιτισμού, Ανομία.

 
σελίδα  96

  Γενικά.

 
σελίδα  96

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας.

 
σελίδα  97

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία.

 
σελίδα  98

  Παιδεία.

 
σελίδα  100

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

 
σελίδα  102

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

 
σελίδα  105

  Μόρφωση.

 
σελίδα  105

  Ηθοποιός και Μόρφωση.

 
σελίδα  108

  Εκπαίδευση.

 
σελίδα  109

  Κοινωνική Οικονομία.

 
σελίδα  112

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

 
σελίδα  115

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  116

  Δημοκρατία και Πολίτες.

 
σελίδα  117

  Η ευθύνη των θυμάτων.

 
σελίδα  119

  Μόρφωση και Νέος.

 
σελίδα  128

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα.

 
σελίδα  128

  Ελευθερία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  130

  Ελευθερία και Δημοκρατία.

 
σελίδα  133

  Επενδύσεις και Κρατικά Κέρδη.

 
σελίδα  135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

 
σελίδα  136

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

 
σελίδα  137

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων.

 
σελίδα  140

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία.

 
σελίδα  141

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών.

 
σελίδα  143

  Πολιτιστική Κληρονομιά.

 
σελίδα  149

  Περίληψη.

 
σελίδα  151

  Απογοήτευση.

 
σελίδα  152

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση.

 
σελίδα  155

  Κάλεσμα Πολιτών.

 

Προσοχή δεν επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο χωρίς προ συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας.